onsdag 11 november 2009

Då var det gjort!!

Efter att fått vända i dörren på Slöinge vårdentral ,( tog tydligen slut på en timme) valde jag att köra in till stan, för vaccin skulle vi ha i dag! Alicia sa att deras lärare sagt att en i klassen ev. var smittad! Jo, jag vet att vaccinet inte verkar direkt och det är inte alls säkert att han hade svininfluensan, MEN man dras ändå med lite i denna hysteri!
I vilket fall, så i stan på gruvebäck fanns det vaccin kvar och det var som tur var nästan bara vi där när vi kom! Sen fick vi sitta kvar en stund efteråt.... Så hela eftermiddagen gick åt till att få vårt vaccin. När vi skulle gå var det massor av folk och sköterskan sa att dom skulle stänga redan fem eftersom vaccinet höll på att ta slut!

Än så länge känns det OK. Alicia var jätteduktig och har bara klagat på lite smärta i armen. Det är samma här och så är jag lite yr. Hoppas på inga mer biverkningar än så !

Alicia sa precis...: mamma! Helt plötsligt känner jag mig så lätt och smidig!
- Jaha sa jag, det måste ju bara vara vaccinet :-)

Ha en bra onsdags-kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade