söndag 20 december 2009

Tankar...

Tänker på framtiden... Hur ser den ut? Både kortsiktigt och långsiktigt.... Har en obehaglig känsla i kroppen. Men jag kan inte sätta fingret på den. Man borde leva mer i nuet, ta vara på saker och ting och påverka det man kan för att få en bra framtid.
Snart är det jul. Förra året var jag höggravid vid den här tiden. Jag var lycklig då, och ännu lyckligare i år, eller? Vi fick en frisk liten fin flicka och allt gick bra, både med mig och henne.
Ändå har jag den här känslan som jag inte kan skaka av mig.

Kanske beror på alla funderingar kring jobb, och vad jag ska göra sen, och på att jag borde ta bättre hand om mig själv osv.
Kanske har att göra med att jag saknar de som inte finns runt omkring som alltid funnits här innan. Morfar, farmor. Det känns ju extra mycket vid jul. Och extra mycket just denna jul.....
Man har fått tid för eftertanke nu när det inte finns några distaktioner....

Jag vet inte, men jag hoppas känslan försvinner för det finns så otroligt mycket att vara tacksam för!!

Tack mormor och mamma för en mysig förmiddag på stan i går och för de fina julklappar ni köpt till mina älskade barn!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade