onsdag 24 februari 2010

I ridhuset...

höll jag på att frysa ihjäl, men Alicia var nog nöjd!





Jan har jobbade hemifrån i dag så jag och Alicia har varit i Slöinge ridhus och hon fick rida. Det gick ganska bra , så det blir nog mer av den varan i framtiden:-)
Till mammas förfäran då jag själv inte kommer överrens med dessa stora djur.

Medan tjejen red stod jag, tillsammans med två andra föräldrar och frös.... Hur sjutton kan det vara kallare i ett ridhus, än utomhus!!??? En pappa frågade sin fru vems underbara idé det här var...haha. Ungarna tyckte det var kul i alla fall, och det är ju för deras skull...

Amanda mår bättre, men har ff feber och är inte sig själv än. Det har varit tufft, och klart blir man orolig som mamma och det känner så klart ens barn av. Amanda är lite känslig för stress har vi märkt. Bästa stället är mammas famn och där har hon varit, non-stop. Och det är underbart men man glömmer sig själv.... och allt annat. Allt för att man vill att hon ska må bra!

Nu sover hon gott än så länge, med hjälp av en panodil. Vi får se hur natten blir. Alicia ligger i min och Jans dubbelsäng, Jan på soffan, och jag och (halva natten) Amanda i Alicias säng. Allt som får oss att sova så mycket som möjligt, funkar.
Snart blir det sängen för min del med. Är så trött och har ont i kroppen så jag orkar inte gå och lägga mig.
Hoppas så att hon ska må bra i morgon och att apititen är tillbaka och febern borta!
God natt från lilla mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade