torsdag 18 februari 2010

Mammaledighet!

Det finns två sidor av mammaledigheten! Att vara hemma och umgås med sina barn är dyrbar tid, både för dig och ditt/dina barn. Du lär känna dina barn och det är beskyddande att vara hemma. På vårdcentalen i går frågade sköterskan om jag börjat jobba. Nej sa jag och jag vet inte när jag ska börja heller. Åh, men så bra, vad duktig du är var reaktionen då!
Det är ett laddat ämne på många sätt. För många.
När Alicia var liten tyckte jag det var jättejobbigt att vara hemma. Jag vantrivdes hemma och ville vara någon, då jag kände mig mest som en hushållerska. Jag hade en jobbig förlossning bakom mig och var trött. Jag var lite chockad över hur osynlig jag kände mig och över allt jag gjorde hemma.

Denna gången är det tack och lov annorlunda. Jag njuter av att vara hemma och ta hand om hus och hem( ja inte jämt) för det mesta! Amanda är underbar och det är skönt att Alicia slipper fritids sitt första skolår.
Amanda är för liten för att börja på dagis nu, så därför blir jag hemma ett tag till. Jan som just fått en ny titel på jobbet kan inte tänka sig att vara hemma just nu. Jag har mycket funderingar på framtiden och på mig själv, och vad jag kan tänka mig. Jag har skrivit om det lite i tidigare blogginlägg.
Det jag är inne på är att börja studera igen. Ska jag göra det, så ska jag göra det nu.
Vi får se... jag ska i alla fall göra högskoleprovet i April. Ska jag komma in på det jag vill måste jag även läsa lite mattematik!

Så nu vet ni det!:-)

Nu ska jag hämta min underbara dotter som inte vill sova mer! Alicia har kören i dag och ska hämtas om en timme.

Ha en fortsatt bra dag!! Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade