måndag 4 maj 2009

Ny fas i livet...

känns det som när man får barn. Var på föräldrargruppen i dag för första gången. Det kändes bra, trevligt och mysigt.
Lite stressigt dock...Bebis ska vara nöjd, lunch ska hinnas ätas.... andra dottern ska lämnas av hos mormor...osv.
Sen när bebis inte är nöjd och dessutom inte vill äta(första gången det händer) framåt kvällningen och man dessutom ska deklarera(ja jag vet i sista minuten)... blir man lite lätt förtvivlad.
Nu sover lillan men har ännu inte ätit. Hon somade i min famn där hon brukar finna ro, tack och lov:-) Jag vet att jag borde slappna av lite, men jag känner att jag har lite svårt för det ibland. I morgon ska hon dessutom få sitt 3- månaders vaccin!
Den som säger att det är lungt att vara mammaledig....hmmm har nog aldrig varit det. Men det är ju dessutom mysigt, skönt och en tid som aldrig mer kommer igen!
Ska snart gå och lägga mig... alltid lika spännade att se hur länge man får sova.
God natt från mig.

1 kommentar:

  1. Tsss! Den som säger att det är lugnt att vara mammaledig har antingen aldrig varit det eller så ljuger den! Man har ju aldrig så stressigt och är så trött som då!
    Så passa på att sova så mycket du kan, städning och sånt där får komma i andra hand, ta hand om dej och barnen först.
    Kramis!

    SvaraRadera

Bloggintresserade