måndag 15 mars 2010

Grand för tio år sedan....

Klockan är 02.30 och jag och Angelika står och pratar med hennes bror och ska strax gå. Då ser jag Honom! Och han kommer rakt emot mig.... Han frågar om jag vill ha något från baren. Ja tack jag kan ta ett glas vatten, säger jag, och han försvinner igen. Efter ett tag undrar jag vart han tagit vägen och kilar bort till baren Där står han och väntar på vatten och snackar högljutt med någon annan. Vi ställer oss och börjar snacka lite. Han frågar artigt om Angelika ( som han ej sett innan) om hon vill ha nått... Han presenterar sig som Jan, fast du kan kalla mig Janne, det är lite roligare! Haha. Han sa att han nyss kommit ur ett långt förhållande, och jag kände bara nej, inte igen... Jag hade inte så bra erfaranheter från " sådana" killar.
Jag tyckte vi skulle dansa, det tyckte inte han. Men jag fick upp han på dansgolvet:-) Innan vi skildes åt bytte vi nr och han skulle höra av sig. på den tiden var jag snabb med knapparna på telefonen och han undrarde om jag messade ofta.

Efter tre dagar kom ett sms. Vi gick på bio i Varberg. Anna och Kungen, vi frös om fötterna och tyckte filmen var kass. Fast det hade nog inte spelat så stor roll vad vi såg, jag hade ändå svårt att koncentrera mig;-) Han var ju så snygg och laddningen mellan oss kunde man nästan ta på!

På den vägen är det. På tio år har vi hunnit dela mycket, både sorg och glädje. Vi har kämpat i uppförsbacke i bland och många gånger haft det tufft. Även om man lekt med tanken när det varit jobbigt kan jag inte tänka mig ett liv utan honom! Vissa dagar älskar man varandra mer och vissa dagar mindre, så är det ju bara. Men grunden vi står på känns stabil:-))

Jan Johansson: JAG ÄLSKAR DIG:-) Puss och kram på vår dag!!

1 kommentar:

  1. Jättestort grattis och massa kramar till er båda från oss alla!
    Tänk att det är 10 år sen, våren innan vi flyttade från Fbg.

    SvaraRadera

Bloggintresserade