tisdag 26 oktober 2010

Fruktpaus...

Har jag nu:-) Ingår i min nya livsstil..... ehhh just det. Haha. Har två kvällar i rad varit ute och tagit en snabb promenad, Det har varit skönt och uppfriskande! Ska försöka tänka på vad jag stoppar i mig och leva lite sundare de närmsta tre månaderna. Ett test för att kolla om mitt kolestorolvärde sänks av mina insatser och om det går att påverka på det sättet. Om inte så ska vi testa med medicin. Tjejerna här hemma dricker ju så klart röd mjölk och då blir det att en annan dricker det med, men enligt läkaren så är det verkligen inte bra för mina värden.... Så pga diabetesen och INTE vikten måste jag nu börja tänka efter! Självklart, borde det vara egentligen, har haft sjukdomen för länge och med pumpen blir man friare och därmed lite slapp:-/
Nog om det. Amnada är ff hemma från dagis då hon har pyttelite feber och är förkyld. I övrigt lunkar det på, inget svar om jobb än....
Nu ska jag städa badrummet medan lillfian sover!
Ha en skön Tisdag mina vänner! Kram

3 kommentarer:

  1. Hej kära kusin!
    Smset du fick skulle ju till min man haha.
    Jag är ju lite galen hihi.
    KLart vi ska åka till ikea!
    Vilken dag ska vi ta?
    Känns som att det är lite ont om tid bara.
    Vi har varit feberfria idag men Nellie behöver nog någon dag till på sig att bli frisk, innan vi ger oss ut på äventyr. Vi måste ju vara friska tills nästa vecka när vi ska åka utomlands :)
    Du förresten fick Nellie låna en baddräkt?
    Måste ju lämna tillbaka babyvakten också. Tack för lånet :)
    Ha en god kväll hjärtat!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ang mjölk. Det finns mjölk, bl a från Wapnö, på Coop som är ohomogeniserad. Den är nyttigare, för fettcellerna är inte sönderslagna. Man skakar förpackningen inför varje upphällning. Fettcellerna kommer inte in i blodet på samma sätt. Testa, diskutera med doktorn.
    Hälsningar Astrid

    SvaraRadera
  3. Hej Astrid! Tack för tipset och vad roligt att se dig kika in i min blogg!! Hoppas allt är bra med dig! Stor kram!//Linda

    SvaraRadera

Bloggintresserade