måndag 25 oktober 2010

Ny läkare

I dag var jag på mitt årliga besök på medicinkliniken i Halmstad. I dag var första besöket hos min nya läkare. En ung och ny läkare som verkar vara helt ok. Svårt att säga efter en timme. Hade dessutom med mig Amanda vilket inte var så lyckat. Men så fick det bli i dag.
Alla mina värden var bra. Förutom kolesterolet som ligger precis på gränsen. Vi ska eventuellt testa att sätta in medicin, vi får se. Min sköldkörtel verkar ha lugnat sig men ska även i fortsättningen hålla koll på det värdet.
Nu ska jag få en kallelse till min nya diabetessköterska. Vilket är det jobbigaste bytet. Jag har haft världens bästa diabetessköterska och jag kommer att sakna hennes stöd och kunskaper. Snart är det dags för henne att gå i pension.

I går kväll gick Jan och la sig först vilket i princip aldrig händer. Det var så skönt att sitta uppe alldesles själv och zappa. Riktigt avslappnande och mysigt. Vilket gjorde att det blev alldeles för sent, halv två! Så mitt humör i dag har varit si sodär. Trött och grinig och jag åt knappast någon lunch.
Nu blir det nattning av barn och sedan inte så många mer knop i dag!
Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade