torsdag 17 september 2009

Ångest...

Får jag över dessa nätter. Jag kör en tokjobbig taktik nu. Det enda hon vill är att jag ska plocka upp henne.... Så jag låter bli att göra just det. Kör en variant av 5-min metoden. Skriker hon så går jag in till henne var 5 min och stoppar om henne ger henne nappen och pussar gonatt... Sen lägger jag mig och hoppas.... Spänner hela kroppen när jag ligger där och hör hennes skrik, har jag märkt. Men det gick faktiskt bättre i natt. Känns som att hon ger upp när jag aldrig tar upp henne, och trött är hon ju , så, en stund efter att hon slutat skrika, somnar hon om.
I natt fick hon ingen mat. Hon vaknade 23.30 somnade om kl 00.00 ca. Sen vaknade hon vid 03.00 och var vaken ca en timme. Sedan fick jag väcka henne i morse kl 07.20 Så natten i natt har ju varit bättre, men jag tycker det är jobbigt usch! Lilla hjärtat.... Känner sig nästan som en dålig mamma..(fast jag vet ju att jag inte är det)

Stora tjejen har skött sig hyfsat. Hon blir lite mer kaxig när inte pappa är hemma. Hon är väldigt dålig på att lyssna och det gör mig tokig, man kan säga samma sak tio ggr bara för att fem min senare få frågan om just den saken.... tok tok. Kanske mer har att göra med den disträa ålder som hon är i... Eller så är hon lik sin mor;-) Som kan va likadan. Men även pappa.haha.

Ska passa på att duscha när lillan sover en sväng. Janne är i Sth och kommer hem någon gång under dagen. Beroende på när, så kanske det är premiär i dag för mig och Sandra! Vi ska ju börja TRÄNA!!!!! Det ni!! Ha en bra dag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade